Младите български таланти | Кирил Радулов

(EN) Много съм щастлива, че най-накрая направих първото си интервю. Човекът, който ще ви представя е един наистина много талантлив млад фотограф, който работи на частна практика. Името му е Кирил Радулов. За повече информация и спиращи дъха снимки посетете официалната му страница и личния му блог. Всички права на снимките са запазени!! 

-Преди всичко искам да ти благодаря за времето, което отдели, за да осъществиме това интервю и също така да ти благодаря за информацията и снимките, който ще споделиш с нас.
-Аз ти благодаря за интереса към моята работа, удоволствието е изцяло мое.
-Кога започна да се занимаваш професионално с фотография? 

-Преди около 2,3 години.

-Имаш ли фотографско образувание?
-Не, нямам. Научих всичко, което знам от книги, които съм си купувал за различните видове фотография. Но предимно снимам по чувство. Никога не използвам едни и същи настройки за снимките си.

-Има ли българина навик да наема професионален фотограф за официални поводи?
-Има хора, които ценят работата на професионалния фотограф, било то за събитие или специален случай, но повечето се стараят да спестят разходи и се договарят с познати, които да не им вземат скъпо. Сватбената фотография е голям бизнес в България, има буквално стотици фотографи, които се занимават с това.
-Какво обичаш най-много да снимаш?

-Архитектура, пейзажна фотография и портрети. Винаги съм се опитвал да избера едно от тях, което обичам най-много, но всички те ме зареждат с различни чувства и ме изправят пред различни предизвикателства.

-Какво те запали по фотографията и в частност по архитектурната фотография?
-Стана случайно, преди 5 год. ми подариха първия  фотоапарат по случай рождения ми ден. Започнах да експериментирам с различни ъгли на заснемане и настройки. Но както знаеш тези фотоапарати имат ограничени възможности. Затова след 1 год. си взех dslr (Digital single-lens reflex camera) фотоапарат, и от тогава съм пристрастен към фотографията. Специално архитектурата я харесвам зареди геометрията на сградите и безкрайната изобретателност на архитектите.
-Кои градове си снимал? Предполагам,че са много,ако искаш първо да ги изброим,а след това да ни разкажеш за преживяното?

-Венеция, Верона, Милано, Пиза, Флоренция, Рим, Ница, Кан, Сан Марино, Монако, Париж, Мюнхен, Залцбург, Виена, Прага, Будапеща, Лондон, Санкт Петербург, Ню Йорк, Флагстаф, Лас Вегас..
Те са толкова много и продължавам всяка година да добавям още към списъка. Ще започна хронологично с Венеция, Италия. Това беше първия град, извън България, който посетих, бях зашеметен от историята и богатите детайли на сградите. Това е едно от местата, в който се влюбваш до края на живота си. Лабиринтите от тесни улички, които те прекарват из града, много от които водят до канал без мост, и ти трябва да изминеш целия път обратно. Определено искам да се върна пак там. Първият път не бях фотограф, втория път тамън ми бяха подарили първия фотоапарат, затова за съжеление, нямам много хубави снимки от там.
Верона, града на Ромео и Жулиета,  Пиза с красивата си кула и катедрала, Флоренция с Piazza del Duomo. И разбира се Рим, не може да го забравим, това е един прекрасен град. Когато вървиш по улиците му се връщащ  хиляди години назад в историята. Разхождайки се из вечния град имаш усештането, че ходиш по стъпките на хората живели там преди толкова време, определено едно уникално изживяване.Париж е невероятно място, обожавам го. Това е едно от местата, което никога няма да се уморя да посещавам. Градът има толкова много лица и изглежда съвсем различно през ноща, следобеда и през нощта. Рано сутринта града още спи, кафенетата тъкмо отварят, пътищата са празни, заслужава си да се види преди всичките туристи да са започнали да обикалят. Аз лично харесах най-много квартала “Montmartre”, мотаеки се по малките улички, придобиваш съсвем друг поглед над Париж, различен от този на града с натоварените булеварди и лъскави бутици.
Санкт Петърбург е много величествен! Мащаба в който са строили е умопомрачителен. Неговите булеварди са с по 8 платна, можете ли да си преставите? И тротоарите им са най-широките, които съм виждал някога. Града е наистина много зает, има трафик до три сутринта. Ако трябва да го опиша, то за мен той е нещо между Виена и Венеция, увеличен 10 пъти по размер и количество. А „белите нощи” го правят още по-специален.а – Уау, Сан Петърбург звучи страхотно. Бих отишла, но да е през лятото. J Една от любимите ми твои галерии е тази от САЩ. По снимките ти се усеща,че наистина е било много специално преживяване за теб? ( Скоро ще направиме цяла публикация със снимки от САЩ )
-Идеята за това пътеществие се роди преди няколко години, по-скоро като желание, не като истински план. Спестявах пари около една година, за да мога да си позволя билета, взех виза и то се случи. Това е най-дългото време, което съм прекарвал извън страната, освен това почти през цялото време бях на моя отговорност, затова беше нещо ново и специално за мен. Опитах се да уловя всичко това в снимки, но винаги има ограничения. Разстоянията в САЩ са огромни и нуждата от кола усложнява посещаването на желани места.

-Има ли какво още да се „улови” в САЩ? Мислиш ли да се върнеш там за още няколко кадъра?
-САЩ е толкова необятен и има още толкова много да се види. Въпросът е не „ако” , а „кога” ще се върна пак. И отговорът на този въпрос зависи изцяло от финансовите ми възможности.

-Коя е следващата дестинация в списъка ти?
-Следващата държава, която ще посетя е Полша, а след това може би Истанбул.

-Ех, Истанбул! Обещай от сега, че ще разкажеш в блога ми за Истанбул 😀 А колко български града може да видим в портфолиото ти?
-Обещавам! 😉 В България се концентрирам над природата и ландшафта, не толкова над архитектурата, но ще се опитам да променя това в близко бъдеще.

-Излизаш ли понякога да снимаш в София? Кое е любимото ти място за снимки?
-Не бих казал, че го правя много често, харесва ми да обикалям из града и да му се наслаждавам, но не съм заснемал кой знае колко, не е ли странно?-Хаха, тамън щях да кажа, че е странно. Е, винаги има време. 😉 Ако сега трябва да препоръчаш на някой турист място в София, което задължително трябва да посети, кое би било то?
-Мисля, че това, което задължително трябва да направи всеки турист е една дълга разходка в центъра на нощна София, така най-добре ще усети града.

-Да,това и аз го препоръчвам и то през пролетта. 😉 Беше ми споменал, че си участвал в изложба с архитектурните ти снимки? Разкажи нещо повече…
-Да, беше благотворителна изложба, парите от продажбите отидоха за реставрирането на стари църкви в България.

-Колко са важни според теб технологиите за направата на една добра снимка? Може ли изобщо да се постигнат добри резултати с един не много добър фотоапарат?
-Както виждаме от снимки от 20ти век не е нужно да притежаваш дигитална камера или безброй настройки на фотоапарата си, за да направиш добър кадър. Само трябва да разбираш от композиция и светлина и да имаш поглед.
И на вторият въпрос – да с добро познаване на софтуерите за обработка може да получиш добри резултати. Най-големите промени се забелязват при промяна на остротата и нивото на шум в снимката.
-Задължитено ли е обработването им на някоя програма?
-Най-добре е ако успееш да постигнеш желания резултат само с фотоапарата. Аз съм заснемал много кадъра, които нямат нужда от никаква обработка. Но за други е невъзможно да постигна това, което искам без поправяне, защото понякога искам да покажа моето виждане, а не реалността.

-Мислил ли си някога да се занимаваш само с архитектурна фотография?
-Ако получа възможността да пътувам по Света и да се занимавам с това, разбира се, би ми харесало,защо не.

-Какво е нивото на фотографията в момента в България? Да ти кажа честно аз не съм чувала за български фотограф,който си вади хляба с архитектурна фотография у нас? А и ние нямаме български архитектурни списания, които да купуват снимките му, може би това е проблема?
-Честно казано не съм запознат със случващото се в България, но съм сигурен, че има много талантливи фотографи. Ще бъде добре да имаме българско архитектурно списание, но се съмнявам, че ще имат щателни фотографи. По вероятно е да купуват снимки от интернет, което би било по-евтино за тях.

One response

  1. Pingback: Local Talented Photographer | Kiril Radulov « The ALZ blog

What is your opinion?

